Przedsiębiorco PAMIĘTAJ, że:
Nie możesz uzależniać przyjęcia reklamacji od przedstawienia przez Twojego klienta faktury lub paragonu. Oczywiście – klient ma obowiązek wykazać, że zakupił towar u Ciebie. Nie musi jednak posługiwać się tylko paragonem lub fakturą. Równie dobrym sposobem na wykazanie, że zakup miał miejsce w Twoim sklepie, jest przedstawienie potwierdzenia płatności kartą czy wyciągu z rachunku bankowego. Dowodem mogą być nawet zeznania świadka. Jeśli masz wątpliwości – możesz przecież to sprawdzić. Masz swoje kopie paragonów, faktury i historię rachunku bankowego. I co istotne – wiesz, co masz w swojej ofercie. Dowodem transakcji mogą być zapisy sklepu internetowego czy korespondencja elektroniczna.
Szczególne znaczenia ma to w przypadku obsługi konsumentów. Przedsiębiorca stosujący postanowienia uzależniające przyjęcie reklamacji od przedstawienia paragonu (np. na tabliczkach informacyjnych przy kasie, w gazetkach reklamowych czy regulaminach sklepów internetowych) naraża się postępowanie przed UOKiK.